וו. ה. אודן ||
בלוז לפליטים
נֹאמַר הַנְּשָׁמוֹת בָּעִיר הַזּוֹ מוֹנוֹת עֲשָׂרָה מִלְיוֹן,
חֶלְקָן חַיּוֹת בָּאַרְמוֹנוֹת, חֶלְקָן בְּבָתֵּי אֶבְיוֹן:
אַךְ לָנוּ אֵין בָּהּ מָקוֹם, יַקִּירִי, בָּהּ אֵין לָנוּ מָקוֹם.
פַּעַם הָיְתָּה לָנוּ אֶרֶץ וּרְאִינוּהָ נְאוֹתָה,
הָעֵף מַבָּט בָּאַטְלָס וְשָׁם תִּמְצָא אוֹתָהּ:
אֵינֶנּוּ יְכוֹלִים לָלֶכֶת שָׁמָּה, יַקִּירִי, לֹא יְכוֹלִים כָּעֵת.
לְיַד כְּנֵסִיַּת הַכְּפָר יֵשׁ עֵץ עַתִּיק מַמָּשׁ,
וּבְכָל אָבִיב הוּא שׁוּב פּוֹרֵחַ מֵחָדָשׁ;
דַּרְכּוֹן יָשָׁן לֹא יָכֹל לַעֲשׂוֹת זֹאת, יַקִּירִי, אֵינוֹ יָכֹל.
הַקּוֹנְסוֹל אָמַר בְּעוֹדוֹ דּוֹפֵק עַל הַשֻּׁלְחָן,
״אִם אֵין לְךָ דַּרְכּוֹן, אַתָּה רִשְׁמִית בַּר מִנָּן״:
אַךְ אָנוּ עוֹד חַיִּים, יַקִּירִי, אָנוּ עוֹד חַיִּים.
פָּנִיתִי לְוַעֲדָה וְהֵם הִצִּיעוּ לִי כִּסֵּא;
בְּנִמּוּס אָמְרוּ לִי: שׁוּב בְּעוֹד שָׁנָה, נַסֶּה.
אַךְ לְאָן נִפְנֶה הַיּוֹם, יַקִּירִי, הַיּוֹם לְאָן נִפְנֶה?
בָּאתִי לַאֲסֵפָה עֲמָמִית; הַדּוֹבֵר עָמַד וְנָאַם;
״הֵם יִגְזְלוּ אֶת פַּת לַחְמֵנוּ אִם נַכְנִיס אוֹתָם״:
עָלֵינוּ הוּא דִּבֵּר, יַקִּירִי, עָלֵינוּ הוּא דִּבֵּר.
חָשַׁבְתִּי שֶׁשָּׁמעְתִּי רַעַם בַּשָּׁמַיִם, שָׁם סָעַר;
הָיָה זֶה הִיטְלֶר מֵעַל אֵירוֹפָּה, שֶׁאָמַר, ״לַמַּוֶת דִינָם נִגְזַר״:
הוֹ, הָיִינוּ אָנוּ בְּרֹאשׁוֹ, יַקִּירִי, אָנוּ הָיִינוּ בְּרֹאשׁוֹ.
רָאִיתִי פּוּדֶל בְּזָ׳קֶט עִם סִכָּה מְהֻדּק,
רָאִיתִי דֶּלֶת נִפְתַּחַת וְחָתוּל שֶׁנִּדְחַק:
אַךְ הֵם לֹא הָיוּ יְהוּדִים גֶּרְמָנִים, יַקִּירִי, לֹא הָיוּ יְהוּדִים.
יָרַדְתִּי אֶל הַנָּמֵל, עַל הָרָצִיף לַעֲמֹד,
רָאִיתִי דָּגִים שׂוֹחִים כְּאִלּוּ חָפְשִׁיִּים מְאוֹד:
בְּמֶרְחָק מֶטְרִים מִמֶּנִּי, יַקִּירִי, בְּמֶרְחָק מֶטְרִים סְפוּרִים.
שׁוֹטַטְתִּי בַּיַּעַר, רָאִיתִי צִפּוֹרִים עַל עֵצִים;
אֵין לָהֶן פּוֹלִיטִיקָאִים וְהִשְׁמִיעוּ צִיּוּצִים:
הֵן לֹא מִגֶּזַע הָאָדָם, יַקִּירִי, הֵן לֹא גֶּזַע אֱנוֹשִׁי.
חָלַמְתִּי שֶׁרָאִיתִי בִּנְיָן בֶּן אֶלֶף קוֹמוֹת,
יֵשׁ בּוֹ אֶלֶף דְּלָתוֹת וּבוֹ אֶלֶף חַלּוֹנוֹת;
אַף לֹא אֶחָד הָיָה שֶׁלָּנוּ, יַקִּירִי, אַף לֹא אֶחָד.
עָמַדְתִּי בַּמִּישׁוֹר הֶעָצוּם בַּשְּׁלָגִים הַיּוֹרְדִּים,
וְרִבּוֹא חַיָּלִים, בְּלֵךְ וָשׁוּב צוֹעֲדִים:
הֵם תָּרִים אַחֲרֵינוּ, יַקִּירִי, אַחֲרֵינוּ הֵם תָּרִים.
מאנגלית: סלמאן מצאלחה
For English, press here




סלמאן מצאלחה
האינטרסים הבלתי יהודיים משַמרים, האינטרסים היהודיים – מהפכניים. הראשונים מכוונים לשמירת הקיים, האחרונים – ליצירת החדש, לשינוי-ערכים, לתיקון ובנין. …
פלסטין וירושלים חשובות כקליפת השום מבחינה דתית בעיני הזרם השיעי באיסלאם. השיעים לא מייחסים שום משמעות דתית לירושלים, ולא למסגד אל־אקצא.
אֲנִי לֹא פּוֹחֵד מִכְּנֵסִיּוֹתֶיךָ
יֵשׁ אוֹמְרִים כִּי בְּאֵשׁ הָעוֹלָם יִגָּמֵר,
נֹאמַר הַנְּשָׁמוֹת בָּעִיר הַזּוֹ מוֹנוֹת עֲשָׂרָה מִלְיוֹן,
0 ת ג ו ב ו ת:
הוסף רשומת תגובה