חמאס בשירות ישראל


תנועת חמאס, השולטת היום ברצועת עזה, באה לעולם בעידוד ממשלות ישראל כדי שתהיה משקל־נגד איסלאמי לתנועה הלאומית בהנהגת אש"ף...

סלמאן מצאלחה ||

חמאס בשירות ישראל


פרשנים מסבירים, כי בכל הקשור לרצועת עזה אין לממשלה מדיניות ברורה. הם טועים. אמנם בנימין נתניהו בהיותו באופוזיציה הצהיר כראש הליכוד, שאם יעלה לשלטון הוא ימוטט את שלטון החמאס, אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, אמר שבתוך 48 שעות יפגיש את איסמעיל הנייה בשמים עם 72 בתולות, ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, הפריח סיסמאות ריקות. אך כל זה היה מהפה ולחוץ, ונועד למטרה אחת ויחידה: פריטה על מיתרי המצ'ואיזם הצה"לי, שעתיד לגרום להמון הישראלי הנבער לנוע בכמויות לקלפיות ולשלשל את הפתק הנכון.

יש להזכיר נשכחות. שלטון החמאס בעזה איננו אויב הימין הישראלי, להיפך: הוא המשרת הנאמן של כל ממשלות הימין. מאז כיבוש הגדה המערבית ורצועת עזה במלחמת ששת הימים, עשו כל ממשלות ישראל לילות כימים כדי להילחם בתנועה הלאומית הפלסטינית, שהחלה לתפוס תאוצה בעקבות הכיבוש. בהקשר זה ראוי להזכיר, שכבר בסוף שנות ה–70, ובעצת ערביסטים למיניהם, נעשו ניסיונות חוזרים ונשנים, וכושלים, ליצור הנהגה חלופית מקומית לאש"ף, בדמות "אגודות הכפרים".


תנועת חמאס, השולטת היום ברצועת עזה, באה לעולם בעידוד ממשלות ישראל כדי שתהיה משקל־נגד איסלאמי לתנועה הלאומית בהנהגת אש"ף, שהיה מוקצה מחמת מיאוס. הגולם האיסלאמי שקם על יוצרו במשך השנים — זה כבר סיפור אחר.

הואיל וזה מצב העניינים כעת, הרי שמבחינת הימין הישראלי מן הראוי להוציא איזשהו מתוק מהעז של עזה. הדבר פשוט בתכלית. שלטון החמאס מקבע את ההפרדה בין הרצועה לגדה, האמורות, על פי הסכמי אוסלו, להיות ישות פוליטית אחת. כל עוד חמאס שולט בעזה, אין שום גוף פוליטי פלסטיני היכול לנהל משא ומתן מדיני, לקבל החלטות מחייבות ולכפות אותן על הפלסטינים החיים בגבולות הישות הזאת. וכך הימין הישראלי יכול לטעון, שאין פרטנר פלסטיני לניהול מו"מ לסיום הסכסוך.

באופן כזה שיחקו הפלסטינים במו ידיהם לידי הימין הישראלי, והולידו יצור דו־ראשי, ההולך ומתקבע, בלי שיהיה לו אופק של חיים נורמליים.

באחרונה, בעקבות האשפוז של מחמוד עבאס והדיבורים על יורש אפשרי, החלו להופיע סימנים לחלוקת סמכויות לכמה אנשים ברשות הפלסטינית. אם אכן כך יקרה, הרי שגם החלק הזה של הגוף הפלסטיני, הגדה המערבית, ילך ויצמיח הרבה ראשים. הפלסטינים ימצאו את עצמם במצב בלתי אפשרי, שכן מרבה ראשים לא רק מרבה דאגות, אלא גם מרבה סכסוכים פנימיים חסרי תוחלת ליצור הפלסטיני המשוסע.

במצב כזה הימין הישראלי ילך מחיל אל חיל. הוא ימשיך לצעוד בדרך שנסללה מימים ימימה, ימשיך לגזול נדל"ן פלסטיני לטובת ההתנחלויות, לסלול כבישים עוקפים, עד לסתימת דרכי הנשימה וגוויעה מוחלטת של היצור הפלסטיני המוזר.

אם הפלסטינים חפצי חיים, עליהם לבצע ניתוח מהיר ולהותיר ראש אחד לגוף הפלסטיני, שגם כך סובל ממחלות כרוניות. ראש אחד, שיקבל החלטות, ייתן הוראות ויצעיד את הגוף הפלסטיני על רגליו בבטחה.

לו ניחנו הפלסטינים בדמיון פוליטי ומדיני פורה, הם היו בוחרים במרוואן ברגותי כיורש לנשיאות פלסטין, ובסלאם פיאד לראשות הממשלה. אם יעשו כך, כל העולם יעמוד לצדם. אם לא, הם ילכו מדחי אל דחי.
*
הארץ, 4 ביוני 2018


***
For English, press here

שיתופים:

תגובות בפייסבוק:



תגובות באתר:
ניתן להשאיר תגובה כאן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במרחב
  • בימים ההם בזמן הזה

    בטרם מעלים האיסלאמיסטים את תפארת העבר על ראש שמחתם, יש אם כן להזכיר להם שהשגשוג המדעי והתרבותי אז התרחש דווקא בזכות הקפיצה מעל משוכת האיסלאם האורתודוקסי השמרני…


    המאפיה השבטית

    כך היה עם הקצב מבגדד, שהתחבא במרחב השבטי שלו, וכך הדבר עם הקצב מדמשק. מאות אלפי הרוגים ופצועים סורים, מיליוני פליטים והרס טוטלי של ערים לא מזיז לו כהוא זה…

    כל הפרטים

  • האור מגיע ממערב

    ”אינטלקטואלים” מוסלמים משננים במשך דורות שכל האמת והידע מצויים בקוראן. מי שמחזיק בתפישה כזאת, כמו חמור, מובטח לו שיישאר לעד מאחור…


    על האורה בקצה הג׳ורה

    אפשר להירגע. מה שאירע בתוניסיה לא עתיד לחזור על עצמו במדינות ערב האחרות. אמנם, הפלת דיקטטור על ידי התקוממות עממית מפיחה רוח חדשה, ואולי אף שביב של תקווה, בקרב רבים באזור, אבל מכאן ועד לחגיגות...

    כל הפרטים

בארץ
  • ערבי בכל ניידת

    היחסים בין הציבור הערבי לשלטון המרכזי לא יכולים להמשיך להתנהל במתכונתם הנוכחית, המעוותת. השלטונות חייבים להפנים את העיקרון של אזרחות שווה לכלל האזרחים, על כל המשתמע מהדבר...

    ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע. שכן, שנים הלעיטו אותנו בבית הספר בשירי עצמאות ישראל.

    כל הפרטים
  • נחשפה ערוות השמאל

    השיח הפוליטי בקרב מה שמכונה בטעות "שמאל" בישראל הוא שיח עקר, שלא ישנה את המצב הקיים. מדברים שפורסמו לאחרונה ב"הארץ" על ידי כותבים הנמנים עם מחנה השמאל כביכול, מצטיירת תמונה עגומה. השיח תחום בגבולות אתניים יהודיים.

    ספסרי הדת

    הנה נודע לנו באחרונה, כי בספרי הלימוד שבהם משתמשים בזרם הממלכתי־הדתי מצנזר משרד החינוך פרקים העוסקים ברביית האדם. זאת, מתוך היענות לבקשות מצד מערכת החינוך הממלכתית־הדתית.
  • ערבי, דבר ערבית

    גם הערבים מזלזלים בשפת אמם ונותנים יד לדחיקתה מהמרחב הציבורי. עדות לכך ניבטת מכל פינה ביישובים הערביים. השלטים והמודעות המתנוססים על בתי עסק ומשתלטים על הנוף העירוני הם כמעט על טהרת השפה העברית.

    יהודית ודגנרטית

    אפשר להירגע. לא תקום כאן מדינה דו־לאומית. הטעם לכך פשוט: בשטח שמשתרע בין הים לירדן אין שני לאומים מגובשים לצורך ריקוד הטנגו הזה.
ישראל-פלסטין
  • תש״ח בערבית

    הרטוריקה היא סם ההזיות שהערבים הורגלו ליטול מימים ימימה. את הרטוריקה הזאת הם חובשים כמגבעות מליציות ושוכחים שהיא משמשת משתיק־שכל על ראשיהם.

    כל הפרטים

  • בעקבות המופתי

    מכיוון ששמו של המופתי, חאג׳ אמין אל־חוסייני, התגלגל באחרונה על לשונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החלטתי לנצל את השהות בברלין כדי להתחקות אחר עקבותיו של ״הצורר״ הפלסטיני...

    כל הפרטים

מגרות
  • על קופים וחזירים

    ויהי כאשר ישבו בני ישראל במדין ויאסור עליהם אללה ביום השבת את הדגים: הן דיג והן אכילה. ויהי כאשר באה השבת ויבואו הדגים על כל סוגיהם, ובא מקרל, ובאה דניס, ובא לברק, ובאו אלתית ואספמיא אל חוף ימם. ויהי בצאת השבת וישובו כל הדגים כולם אל לב ים, ולא שזפו עיני בני ישראל עוד דג, קטן כגדול, עד לבוא השבת הבאה. והיה כדבר הזה ימים רבים.
  • רצח לשם כבוד

    אין ישוב ערבי, בארץ או בחוץ לארץ, שלא ידע רציחות על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה". אינטלקטואלים ערבים רפי שכל מנסים להמעיט מחומרת המעשים האלה בטיעונים שונים, לרבות השוואת רצח על "כבוד המשפחה" ל"רצח על רקע רומנטי"...

ארכיון

 
תרגומים
  • מרטין נימלר

    בַּהַתְחָלָה בָּאוּ אֶל הַקּוֹמוּנִיסְטִים
    וְלֹא הֵרַמְתִּי אֶת קוֹלִי,
    כִּי לֹא הָיִּיתִי קוֹמוּנִיסְט;

    כל הפרטים

  • בלקרישנא סאמא

    מִי שֶׁאוֹהֵב פְּרָחִים, יֵשׁ לוֹ לֵב כֹּה רָגִישׁ.
    מִי שֶׁלֹּא יָכֹל לִתְלֹשׁ אֶת כּוֹתַרְתָּם,
    לוֹ וַדַּאי לֵב אָצִיל.

  • שרון אולדס

    אֵיךְ הֵם עוֹשִֹים אֶת זֶה, אֵלֶּה הָעוֹשִֹים אַהֲבָה
    לְלֹא אַהֲבָה? יָפִים כְּמוֹ רַקְדָּנִים
    מַחֲלִיקִים אֶחָד עַל גַּבֵּי הַשֵּׁנִי כְּגוֹלְשִׁים
    עַל קֶרַח, אֶצְבְּעוֹתֵיהֶם נְעוּצוֹת זֶה
    בְּגוּפוֹ שֶׁל זֶה, פְּנֵיהֶם
קולות באפלה
  • תגובות אחרונות

  • קרא מבחר נושאים בערבית