להחרים את הבחירות

ישנם גם את אלו שנמנים עם הזן הבזוי, שכל רצונו הוא להשתמש באזרחים הערבים כדי להחליף את שלטון הימין, ואחר כך לזרוק אותם.

סלמאן מצאלחה|| להחרים את הבחירות


כלי התקשורת אוהבים מערכות בחירות. כולם כאן רוצים להרגיש אמריקה, אבל בוחרים רק את הקליפה האמריקאית הנוצצת. על המהות איש לא ידבר. כולם אוהבים לדבר על צדק חברתי, כי זה מאוד אופנתי. איש לא אומר ממי וממה להפקיע ובמי ובמה להשקיע.


מדוע מוצאים עניין כאן בסיפור הריצה המשותפת של בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן? הרי שניהם יושבים באותה קואליציה זה שנים ואיש לא יכול להצביע על שוני אידיאולוגי ביניהם. זאת ועוד, על תשתית "הליכוד-ביתנו" אפשר להקים עוד קומה ולצרף עוד בית - "הבית היהודי". שכן, מי יכול להצביע על הבדלים רציניים בין כל המפלגות האלו?

לא זאת אף זאת. בסוגיות כמו כיבוש, מלחמה, שלום, צדק לאומי ועוד זוטות "לא חשובות" כאלה, הרי שאין הבדל בין כל המפלגות הציוניות. על כך יעידו הקפיצות הלא אקרובטיות של ח"כים מפה לשם ומשם לפה. כל המקפצים למיניהם עושים זאת ביודעם שאין תהום פעורה בין המפלגות המתרוצצות בשטח. המעבר אינו דורש ויתור על עמדה חלילה, כל שנדרש מן הח"כ העובר ושב הוא צעד קליל. בחזקת, הושט הרגל ודרוך בה.

מנקודת מבטו של האזרח הערבי, האפרטהייד הישראלי העממי חוגג שעות נוספות בתקשורת. מכנסים מפלגות שונות תחת שם הקוד "מפלגות ערביות", במטרה להדיר ציבור שלם מהשיח הפוליטי הישראלי. בין השאר אפשר לראות ביטוי לכך במאמרו של ארי שביט ("בחירות של איוולת", "הארץ", 20.12). שביט מכריז במאמר כי "הישראלים מקבלים בימים אלה החלטה בלתי חוזרת להנציח את הכיבוש ולסיים את הציונות", וקובע: "חוץ מציפי לבני וזהבה גלאון איש אינו מדבר על כך. חוץ מהתנועה ומרצ איש אינו משמיע קול זעקה". במילון הפוליטי של שביט לא קיימות מפלגות ישראליות כשרות למהדרין כמו חד"ש ובל"ד, שנשבעות אמונים למדינת ישראל בכנסת ישראל. במילון שלו לא קיימים ח"כים ישראלים כשרים כמו דב חנין ואחמד טיבי. כך, אם כן, מתנהלות להן הבחירות ב"מדינת היהודים" של שביט ושות'.

ישנם גם את אלו שנמנים עם הזן הבזוי, שכל רצונו הוא להשתמש באזרחים הערבים כדי להחליף את שלטון הימין, ואחר כך לזרוק אותם. אלה נשמעים מצרים על כך שהערבים לא מתאחדים למפלגה ערבית אחת ומגדילים את הייצוג. ובכן, הנה סקופ: כמו היהודים, גם הערבים נחלקים בין שמאל לימין - הן פוליטי והן חברתי. כמו היהודים, גם בין הערבים יש חילונים, דתיים, מסורתיים וכו'. בקרב הערבים ישנן גם מקבילות מפלגתיות. הנה למשל, רשימת רע"ם-תע"ל היא המקבילה הערבית ל"בית היהודי". שכן, זוהי מפלגה איסלאמיסטית נטו, מפלגת "הבית המוסלמי", שאין בה שום זכר לערבים נוצרים או דרוזים, שלא לדבר על חילונים אמיתיים.

הטענה האומרת שהערבי שלא מצביע משול למי שמצביע לנתניהו, היא טענה שבאה מצד הזן הגזעני הבזוי. השאלה האמיתית היא, מדוע אזרח ערבי צריך להמליך עליו את תואמי-נתניהו? הרי, לא שמענו מאף מפלגה התחייבות לכך שיהיה ייצוג לאזרחים הערבים בממשלה, כל ממשלה שתקום. לא שמענו התחייבות כזאת מצד כל הטוענים להחליף את נתניהו. אם כן, בשביל מה להצביע? בשביל להיות גוש חוסם, בחזקת הערבי עשה את שלו, הערבי יכול ללכת?

כל ההתרוצצויות הפוליטיות והפרשנויות לא ישנו את התמונה. תחת שמי הפוליטיקה הישראלית אין כל חדש. דומה כי הכותרת המסכמת את הבחירות האלה היא "ישראל נוחרת". ובכן, צריך לומר בפה מלא: לא תודה. לכן, אני קורא להחרמת הבחירות.
*
פורסם: דעות-הארץ, 26 בדצמבר 2012
***
For English, press here

שיתופים



תגובות בפייסבוק:


תגובות באתר:

תגובה 1:

  1. סלמאן מצאלחה שלום,

    אי השיוויון בין החברה היהודית לערבית בישראל הוא מתסכל.
    אינספור מחקרים, המלצות והבטחות לקידום השיוויון האזרחי מחד ופערים מעמיקים מאידך.
    מה נותר לאזרח ישראלי, יהיה זה יהודי המופלה לטובה או ערבי המופלה לרעה,
    לעשות למימוש החלום הבסיסי של חיים בשיוויון ובכבוד בין כל אזרחי המדינה?

    אילו שאינם מבקשים שיוויון ימשיכו להשקיע משאבים בשימור ההפליה וההדרה של אזרחי ישראל הערבים.
    לאילו מאיתנו שמבקשים שינוי, שמבקשים שיוויון יש שתי חלופות בלבד
    Ballot or Bullet או בעברית פתק או נשק.

    לילדנו אינני מאחל חיים במדינה מפלה כמדינת ישראל.
    אני תקווה שלא נכשל בקידום השיוויון דרך הקלפי,
    אך אם לא ננסה הרי אנו אומרים לילדנו קחו נשק או קבלו את אי השיוויון.

    שלך
    שותפך לחיים בארץ הזו
    אבישי

    השבמחק

בארץ
  • המין האנושי

    השיח האלים חשף לא רק את עומק ההתכחשות בחברה הערבית לעצם קיומה של קהילת להט"ב בתוכה, אלא גם את עומק הפער, שאינו אפשרי לגישור…
    כל הפרטים
  • אשכנזים-ספרדים

    במפגש בין ״המנטליות הספרדית המובהקת״, ובמלים אחרות: השייכות לתרבות אתנית אחרת, נקרא לה - ערבית, לבין ״המנטליות האשכנזית המובהקת״...
    כל הפרטים
  • מלאך המוות

    שנים רבות חלפו ומלאך המוות הגיע לבסוף ליטול את נשמתו של יעקב. פנה אליו יעקב בטרוניה: הלא ביקשתי ממך לשלוח לי שליח לפני המוות ואתה הבטחת לקיים... כל הפרטים
במרחב
  • חמאס בשירות ישראל

    לו ניחנו הפלסטינים בדמיון פוליטי ומדיני פורה, הם היו בוחרים במרוואן ברגותי כיורש לנשיאות פלסטין, ובסלאם פיאד לראשות הממשלה.
  • ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע.
    כל הפרטים
 
קוראים ותגובות