ברק וחוסיין מחכים לאובמה


והנה, שוב נבחרת להמשיך לשאת בתפקיד נשיא המעצמה הגדולה. העולם, לפחות בחלק הזה שלו, עדיין מצפה ממך שתזקוף את קומתך ותעשה סוף סוף את המעשה המתבקש. לא נותרו לך תירוצים. מרגע זה ואילך כל הקלפים בידיך.

סלמאן מצאלחה || ברק וחוסיין מחכים לאובמה

שלום לך, ברק חוסיין אובמה.
כאשר נבחרת לפני ארבע שנים לנשיא המעצמה הגדולה, כל העולם התמלא תקווה. כל העולם הביט בהשתאות על אמריקה, שידעה לגבור על משקעי הגזענות. כל העולם נשא את עיניו אל אמריקה, שידעה לבחור בילד התערובת שחום העור, ושיכנה אותו בבית הלבן כאזרח מספר אחת לא רק של ארה"ב אלא גם של שאר העולם. העולם שמח עד כדי כך, שבטרם נקפת אצבע מיהרה ועדת נובל להעניק לך את פרס השלום.

והנה, שוב נבחרת להמשיך לשאת בתפקיד נשיא המעצמה הגדולה. העולם, לפחות בחלק הזה שלו, עדיין מצפה ממך שתזקוף את קומתך ותעשה סוף סוף את המעשה המתבקש. לא נותרו לך תירוצים. מרגע זה ואילך כל הקלפים בידיך.

זה בדיוק הזמן המתאים להקדיש כמה רגעים למחשבה על מה שמסמל השם שאותו אתה נושא. חשוב נא על ברק ועל חוסיין במותג הנקרא אובמה. שכן, הן ה"ברק" והן ה"חוסיין" מוכרים לנו באזור הזה. אלה הם שני שמות ממולכדים, שתי פצצות מתקתקות. את הפצצות הללו, בישראל ובפלסטין, אתה נדרש לפרק. לא רק למען ישראל וישמעאל אתה מתבקש לעשות זאת, אלא למען העולם כולו.

כאן, בערש המונותיאיזם, המצב חולני כל כך. מצד אחד, הישראלי הציוני המצוי חולם להתעורר ולא למצוא סביבו פלסטינים. מצד שני, הפלסטיני האיסלאמיסט המצוי חולם להתעורר ולא למצוא סביבו יהודים. שני החולים, החולמים באספמיה, ימשיכו להמיט אסונות על הצאן המריע להם בכיכרות. האחד אומר כולה אדמת קודש שלי והאחר אומר כולה נחלת קודש שלי. ובין קודש לקודש יוצאים השניים למחול החרבות והמוות. זוהי, על רגל אחת, תמצית הטרגדיה בארץ הממולכדת.

הלאומנות היא נגיף התוקף וקוטל בני אדם. כאשר נגיף זה יושב על תשתית דתית וניזון ממיתוסים הוא נעשה קטלני אף יותר. צריך לעצור את התפשטות המגיפה. לשם כך צריך רפואה פוליטית מונעת. חלוקת הארץ לשתי מדינות לאום היא התרופה היחידה שתעצור את המגיפה. החיסון באמצעות הזרקת הנגיף עצמו הוא הדרך היחידה שתעצור את ההידרדרות למצב בלקאני.

אדוני הנשיא, כאן במקומותינו, הן בישראל והן בישמעאל, נעלם החכם מכל אדם ואיננו. כיוון שכך, אתה נדרש להיות האיש. מה עוד, שאתה הוא מלך העולם. אם כן, שא נא את עיניך אל המקום הזה והבא אל משפטך את שתי הזונות מן המזרח, כדי שתעמודנה לפניך.

הארץ הזאת קטנה כל כך, עד ששטחה במפת העולם אינו יכול להכיל את שמה. כדי לרשום אותו, צריך להפקיע את הכחול מן הים. שלוף נא את חרב תבונתך והניחה על מפת הארץ השכולה, כדי ששתי הזונות תראינה. גזור תגזור את הארץ לשתיים. שאם לא כן, ובשונה מן היילוד במשפט ההוא, לא תהיה זו ארץ חיים, כי אם ארץ דמים.

ביכולתך לעשות את מעשה השלום הזה, אשר יהפוך אותך לאחד המנהיגים הדגולים בהיסטוריה האנושית. או אז, ישמעו כל ישראל, כל ישמעאל, וכל דרי העולם "את המשפט אשר שפט המלך... כי ראו כי חכמת אלוהים בקרבו לעשות משפט" (מלכים א', ג' כ"ח).

אדוני הנשיא, אם לא תתעשת ותביא קץ לסכסוך הדמים הזה, אתה מתבקש לעשות מעשה אחר: להחזיר את הפרס ההוא שהוענק לך בתחילת דרכך. שכן, ללא עשיית שלום אתה ודאי תאמר לעצמך, שברק חוסיין אובמה אינו ראוי כלל לפרס הזה.
*
פורסם: דעות-הארץ, 2 בדצמבר 2012


For English, press here
_______________________

שיתופים:

תגובות בפייסבוק:



תגובות באתר:
ניתן להשאיר תגובה כאן.

0 comments:

הוסף רשומת תגובה

במרחב
  • בימים ההם בזמן הזה

    בטרם מעלים האיסלאמיסטים את תפארת העבר על ראש שמחתם, יש אם כן להזכיר להם שהשגשוג המדעי והתרבותי אז התרחש דווקא בזכות הקפיצה מעל משוכת האיסלאם האורתודוקסי השמרני…


    המאפיה השבטית

    כך היה עם הקצב מבגדד, שהתחבא במרחב השבטי שלו, וכך הדבר עם הקצב מדמשק. מאות אלפי הרוגים ופצועים סורים, מיליוני פליטים והרס טוטלי של ערים לא מזיז לו כהוא זה…

    כל הפרטים

  • האור מגיע ממערב

    ”אינטלקטואלים” מוסלמים משננים במשך דורות שכל האמת והידע מצויים בקוראן. מי שמחזיק בתפישה כזאת, כמו חמור, מובטח לו שיישאר לעד מאחור…


    על האורה בקצה הג׳ורה

    אפשר להירגע. מה שאירע בתוניסיה לא עתיד לחזור על עצמו במדינות ערב האחרות. אמנם, הפלת דיקטטור על ידי התקוממות עממית מפיחה רוח חדשה, ואולי אף שביב של תקווה, בקרב רבים באזור, אבל מכאן ועד לחגיגות...

    כל הפרטים

בארץ
  • ערבי בכל ניידת

    היחסים בין הציבור הערבי לשלטון המרכזי לא יכולים להמשיך להתנהל במתכונתם הנוכחית, המעוותת. השלטונות חייבים להפנים את העיקרון של אזרחות שווה לכלל האזרחים, על כל המשתמע מהדבר...

    ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע. שכן, שנים הלעיטו אותנו בבית הספר בשירי עצמאות ישראל.

    כל הפרטים
  • נחשפה ערוות השמאל

    השיח הפוליטי בקרב מה שמכונה בטעות "שמאל" בישראל הוא שיח עקר, שלא ישנה את המצב הקיים. מדברים שפורסמו לאחרונה ב"הארץ" על ידי כותבים הנמנים עם מחנה השמאל כביכול, מצטיירת תמונה עגומה. השיח תחום בגבולות אתניים יהודיים.

    ספסרי הדת

    הנה נודע לנו באחרונה, כי בספרי הלימוד שבהם משתמשים בזרם הממלכתי־הדתי מצנזר משרד החינוך פרקים העוסקים ברביית האדם. זאת, מתוך היענות לבקשות מצד מערכת החינוך הממלכתית־הדתית.
  • ערבי, דבר ערבית

    גם הערבים מזלזלים בשפת אמם ונותנים יד לדחיקתה מהמרחב הציבורי. עדות לכך ניבטת מכל פינה ביישובים הערביים. השלטים והמודעות המתנוססים על בתי עסק ומשתלטים על הנוף העירוני הם כמעט על טהרת השפה העברית.

    יהודית ודגנרטית

    אפשר להירגע. לא תקום כאן מדינה דו־לאומית. הטעם לכך פשוט: בשטח שמשתרע בין הים לירדן אין שני לאומים מגובשים לצורך ריקוד הטנגו הזה.
ישראל-פלסטין
  • תש״ח בערבית

    הרטוריקה היא סם ההזיות שהערבים הורגלו ליטול מימים ימימה. את הרטוריקה הזאת הם חובשים כמגבעות מליציות ושוכחים שהיא משמשת משתיק־שכל על ראשיהם.

    כל הפרטים

  • בעקבות המופתי

    מכיוון ששמו של המופתי, חאג׳ אמין אל־חוסייני, התגלגל באחרונה על לשונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החלטתי לנצל את השהות בברלין כדי להתחקות אחר עקבותיו של ״הצורר״ הפלסטיני...

    כל הפרטים

מגרות
  • על קופים וחזירים

    ויהי כאשר ישבו בני ישראל במדין ויאסור עליהם אללה ביום השבת את הדגים: הן דיג והן אכילה. ויהי כאשר באה השבת ויבואו הדגים על כל סוגיהם, ובא מקרל, ובאה דניס, ובא לברק, ובאו אלתית ואספמיא אל חוף ימם. ויהי בצאת השבת וישובו כל הדגים כולם אל לב ים, ולא שזפו עיני בני ישראל עוד דג, קטן כגדול, עד לבוא השבת הבאה. והיה כדבר הזה ימים רבים.
  • רצח לשם כבוד

    אין ישוב ערבי, בארץ או בחוץ לארץ, שלא ידע רציחות על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה". אינטלקטואלים ערבים רפי שכל מנסים להמעיט מחומרת המעשים האלה בטיעונים שונים, לרבות השוואת רצח על "כבוד המשפחה" ל"רצח על רקע רומנטי"...

ארכיון

 
תרגומים
  • מרטין נימלר

    בַּהַתְחָלָה בָּאוּ אֶל הַקּוֹמוּנִיסְטִים
    וְלֹא הֵרַמְתִּי אֶת קוֹלִי,
    כִּי לֹא הָיִּיתִי קוֹמוּנִיסְט;

    כל הפרטים

  • בלקרישנא סאמא

    מִי שֶׁאוֹהֵב פְּרָחִים, יֵשׁ לוֹ לֵב כֹּה רָגִישׁ.
    מִי שֶׁלֹּא יָכֹל לִתְלֹשׁ אֶת כּוֹתַרְתָּם,
    לוֹ וַדַּאי לֵב אָצִיל.

  • שרון אולדס

    אֵיךְ הֵם עוֹשִֹים אֶת זֶה, אֵלֶּה הָעוֹשִֹים אַהֲבָה
    לְלֹא אַהֲבָה? יָפִים כְּמוֹ רַקְדָּנִים
    מַחֲלִיקִים אֶחָד עַל גַּבֵּי הַשֵּׁנִי כְּגוֹלְשִׁים
    עַל קֶרַח, אֶצְבְּעוֹתֵיהֶם נְעוּצוֹת זֶה
    בְּגוּפוֹ שֶׁל זֶה, פְּנֵיהֶם
קולות באפלה
  • תגובות אחרונות

  • מבחר נושאים