בחירות בנדמה לי


גנץ, ראה הוזהרת. גם אנחנו יודעים לשרוף את המועדון.



סלמאן מצאלחה ||

בחירות בנדמה לי


הטוענים לכתר יכולים להמשיך להשתעשע באשליות. כל החיבורים של גנרלים בדימוס, של רשימות משונות ומפלגות שצצות חדשות לבקרים — כל היצורים הלא מוגדרים האלה, המתקראים מרכז ואלה שפוזלים פעם שמאלה ופעם ימינה — אינם יכולים להביא להחלפת השלטון, אלא בתמיכתם האקטיבית של האזרחים הערבים ושל נבחריהם בכנסת. אלה הן עובדות החיים.

כל עוד הסכסוך הישראלי־פלסטיני אינו בא על פתרונו, הוא ימשיך לשמש מאגר דלק המניע את גלגלי קטר ההסתה של הימין. על הקטר הזה מופקד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעצם היותו נהג מנוסה ומיומן במלאכת ההסתה. כפי שבבחירות האחרונות מיהר נתניהו לפנות אל אנשי השבט עם סיסמת יום הדין "הערבים נעים בכמויות", הוא ימשיך לנגן על המיתר הזה גם בבחירות הבאות עלינו לרעה. מוחם הקודח של אנשי הקמפיין המתאכסנים ברחוב בלפור יידע ודאי להמציא את הגלגל מחדש. למעשה כבר הייינו עדים לטעימה קטנה מהצפוי לנו. "או ביבי או טיבי", חזרו ושיננו שרי וחברי הליכוד, המשתייכים ללהקת המעודדים "נוער הצרחות", מול כל מיקרופון שלוף.

על רקע הזה אפשר לקבוע שהמשך הסכסוך הוא אינטרס מובהק של הימין. הסכסוך הוא קלף מנצח שיכול להישלף בעת הצורך בידי האיש, העוטה על ראשו נוצות סגלגלות והרואה עצמו כראש השבט היהודי. ברגע שיחפוץ ישלוף את השד מהבקבוק כדי לתופף על תופי הטם־טם, לכנס ולטמטם את אנשי שבטו. והללו יתקבצו סביבו וירקדו עם חרבות שלופות לשמע ארסנל הסיסמאות, שמספק להם פייטן השנאה.

וזאת יש לזכור: כל חדלי האישים הטוענים לכתר, כולל גנרלים ורמטכ"לים, אשר ממהרים להתגונן מול המתקפה של נתניהו בכך שהם שבים ומצהירים כי הטענות נגדם הן שקר וכזב וכי אין בכוונתם להישען על גוש חוסם של ח"כים ערבים, כורתים בכך את הענף שעליו הם יושבים.

המאמץ שהם משקיעים בהפרכת הטענות הללו רק חושף את אפסותם האזרחית. ומה גם שהאיש הרע הזה, המכהן כראש ממשלה, דחף ופעל לאיחוד במפלגות הימין במטרה להישען על גוש, הכולל חסידים של תורת הגזע. דבריהם מזכירים ימים אפלים. בראש תורן הגוש שנתניהו רוצה להישען עליו מתנוסס דגל שחור. אך ראו איזה פלא — איש מן הטוענים לכתר אינו פוצה פה. תחת זאת, הם חוזרים ומשננים שהם יפנו לליכוד ויזמינו אותו להצטרף לקואליציה אחרי הבחירות.

את הימין מנצחים לא דרך חנפנות לחבר מרעיו של ביבי. את הימין מנצחים בהצגת אלטרנטיבה ברורה ונחרצת. אלטרנטיבה כזאת אינה יכולה לקרום עור וגידים על בסיס שיח גזעני, השולל את הלגיטימיות של הבוחרים הערבים. אם סמוטריץ', או כל סמרקטץ' אחר, יכול לבוא בחשבון בקואליציות הגזעניות של הימין — הרי בהשוואה לחסידי תורות הגזע מימין, חסידי אומות אולם הכנסת כמו איימן עודה, אחמד טיבי וחבריהם ראויים יותר להיות חלק מהאלטרנטיבה לשלטון הקיים.

דומה כי במערכת הבחירות הנוכחית איש אינו מציג את המציאות כפי שראוי כי תוצג. כולם משחקים בנדמה לי. גם הפוליטיקאים הערבים הם חדלי אישים. אילו ניחנו בדמיון כלשהו, הם היו מעמידים את הטוענים לכתר במקומם עוד היום.

הנה אולטימטום, שהמפלגות הערביות צריכות להפנות לגנץ וחבריו: אם לא תצהירו בפומבי שהמפלגות הערביות הן לגיטימיות, וראויות להיות חלק מהקואליציה בממשלה עתידית, אנחנו נמליץ בפני נשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו, ומצדנו שירקיב את כל המדינה.

גם אנחנו יודעים לשרוף את המועדון. ראו הוזהרתם!

הארץ, 7.3.2019


שיתופים



תגובות בפייסבוק:


תגובות באתר:

0 comments:

הוסף רשומת תגובה

בארץ
  • המין האנושי

    השיח האלים חשף לא רק את עומק ההתכחשות בחברה הערבית לעצם קיומה של קהילת להט"ב בתוכה, אלא גם את עומק הפער, שאינו אפשרי לגישור…
    כל הפרטים
  • אשכנזים-ספרדים

    במפגש בין ״המנטליות הספרדית המובהקת״, ובמלים אחרות: השייכות לתרבות אתנית אחרת, נקרא לה - ערבית, לבין ״המנטליות האשכנזית המובהקת״...
    כל הפרטים
  • מלאך המוות

    שנים רבות חלפו ומלאך המוות הגיע לבסוף ליטול את נשמתו של יעקב. פנה אליו יעקב בטרוניה: הלא ביקשתי ממך לשלוח לי שליח לפני המוות ואתה הבטחת לקיים... כל הפרטים
במרחב
  • חמאס בשירות ישראל

    לו ניחנו הפלסטינים בדמיון פוליטי ומדיני פורה, הם היו בוחרים במרוואן ברגותי כיורש לנשיאות פלסטין, ובסלאם פיאד לראשות הממשלה.
  • ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע.
    כל הפרטים
 
קוראים ותגובות