לבוחר המתלבט

ואם בכל זאת תרצה להביע מחאה מהדהדת, מכיוון שאתה יודע שהקול הערבי שלך אינו מועיל במדינת היהודים - תצביע ברגליים...

סלמאן מצאלחה || לבוחר המתלבט



שפע המפלגות הרצות לכנסת, מימין ומשמאל ומדת משה וישמעאל, מציע אינסוף אפשרויות. לכן, קשה להאמין שרבים עדיין מתבוססים בלבטיהם. בעבורם אני מציע את המדריך לבוחר הנבוך, שבאמצעותו הוא יוכל לפלס את דרכו בסבך המפלגתי, לשים קץ ללבטיו, להגיע לקלפי ולשלשל את הפתק הנכון.



ובכן, אם אתה נמנה עם זן המתלבטים, עליך קודם כל לבחון את עצמך כדי לצמצם את המבוכה ולמקד את הבחירה. כל אשר נדרש ממך הוא לענות בכנות לעצמך על השאלות שלהלן. כמו בכל מבחן, נציג את השאלות מן הקל אל הכבד.

ראשית, אם אתה מגדיר את עצמך כתומך בשלום, הרי שמצבך חסר תקנה ואתה נמצא בתסבוכת גדולה. שכן, לא סביר שכל אלה שמסביבך ששים אלי קרב. לכן, עזוב אותך מהשטויות האלה וחפש תשובות לשאלות קונקרטיות. דע לך, כי הכל בידיים שלך. לכן, גש מהר אל המראה וענה לעצמך בשיא הכנות.

אם אתה מזרחי אותנטי, רוצה להחזיר עטרה ליושנה, שונא הומואים, רוסים ולבנים אחרים - אתה יכול להצביע ש"ס ולבחור בחובשי המגבעות האשכנזיות. ש"ס היא גם הכתובת שלך אם אתה ערבי שומר מסורת שאינך יודע מה היא. אם אתה ערבי שומר מסורת ובנוסף אתה גם אוויל - אתה יכול ללכת למקור האשכנזי ולבחור ב"יהדות התורה".

אם אתה נמנה עם הכסילים של המעמדות הנמוכים, לא משנה מאיזו עדה, אתה יכול לבחור בביבי ובליכוד ביתנו, שכן אלה מבטיחים להשאיר אותך בתחתית הסולם החברתי לנצח נצחים. הם ימשיכו לדפוק אותך, אך יעשו זאת תוך כדי ליטופים שמעוררים בך את הגאווה היהודית.

אם אתה יהודי לבן וגאה - למשל, צאצא של שבט ציוני קדום, שאבותיו עסקו בייבוש ביצות תוך כדי מריטת הנוצות של הילידים כדי להקים מדינה ליהודים - אך ברבות הימים והגידול בדמוגרפיה הלוונטינית גילית שהמדינה ברחה לך מבין האצבעות המיובלות, אתה יכול להצביע למפלגת העבודה בעיניים.

אם אתה נמנה עם מעמד הביניים שלא יודע איפה הכסף, מכיוון שאתה הוא זה שדורך עליו מתחת לפנס, הרי שיש לך שפע היצע במרכז - מלבני עד לפיד ומופז. אם אתה גם יהודי, גם מתנחל וגם גזען מדופלם, הרי שיש לך "בית יהודי" חם. אם אתה גם גאוותן, הרי שהעוצמה לישראל סבא נמצאת לא רחוק.

אם אתה אזרח מוסלמי, בדלן וגזען שמחפש בית משלך, יש לך את "הבית המוסלמי" במפלגת רע"ם ושות'. אם אתה ערבי שטוען שהוא חילוני אך בפועל אתה מסורתי שמדבר בשתי שפות: אחת בפה מתקתק ושמאלן ליהודים ואחת בלב חלקלק ולאומן לערבים, אתה מוזמן לבחור במפא"י של הערבים - חד"ש. ואם אתה רוויזיוניסט ערבי ששר שתי גדות לפלסטין ומתגעגע לדיקטטור ערבי שחלף מהעולם, לך על הליכוד-ביתנו הערבית - בל"ד. אבל אם אתה סתם אזרח הגון, ללא הבדל דת, גזע ומין - אתה יכול לבחור ב"דעם" סתם.

ואם בכל זאת תרצה להביע מחאה מהדהדת, מכיוון שאתה יודע שהקול הערבי שלך אינו מועיל במדינת היהודים - תצביע ברגליים. שכן, בפרפראזה על דברים המיוחסים למארק טוויין: לו ההצבעה שלנו היתה משנה משהו במדינת היהודים, לבטח לא היו מאפשרים לנו לממש אותה.
*
פורסם: דעות-הארץ, 21 בינואר 2013

*
For English, press here

שיתופים



תגובות בפייסבוק:


תגובות באתר:

0 comments:

הוסף רשומת תגובה

בארץ
  • המין האנושי

    השיח האלים חשף לא רק את עומק ההתכחשות בחברה הערבית לעצם קיומה של קהילת להט"ב בתוכה, אלא גם את עומק הפער, שאינו אפשרי לגישור…
    כל הפרטים
  • אשכנזים-ספרדים

    במפגש בין ״המנטליות הספרדית המובהקת״, ובמלים אחרות: השייכות לתרבות אתנית אחרת, נקרא לה - ערבית, לבין ״המנטליות האשכנזית המובהקת״...
    כל הפרטים
  • מלאך המוות

    שנים רבות חלפו ומלאך המוות הגיע לבסוף ליטול את נשמתו של יעקב. פנה אליו יעקב בטרוניה: הלא ביקשתי ממך לשלוח לי שליח לפני המוות ואתה הבטחת לקיים... כל הפרטים
במרחב
  • חמאס בשירות ישראל

    לו ניחנו הפלסטינים בדמיון פוליטי ומדיני פורה, הם היו בוחרים במרוואן ברגותי כיורש לנשיאות פלסטין, ובסלאם פיאד לראשות הממשלה.
  • ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע.
    כל הפרטים
 
קוראים ותגובות