הפתרון: לקחת את הדרכון

די, אם כן, להסתתר מאחורי מלל תפל. הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו: הכיבוש בפלסטין איננו רק כיבוש ישראלי — זהו כיבוש מערבי; אירופי, אמריקאי, רוסי ועוד.

סלמאן מצאלחה || 

הפתרון: לקחת את הדרכון


האמת צריכה להיאמר. לו המערב, בהנהגת ארה״ב, רצה באמת ובתמים להביא לסיום הכיבוש הישראלי ולפתרון הסכסוך הישראלי־הפלסטיני, הוא היה עושה זאת מזמן. בארגז הכלים של העולם המערבי יש אמצעים מאוד אפקטיביים שיכולים לשנות את המצב.

תחת שימוש באמצעים הללו, מה אנו מקבלים? מבול של הצהרות. שוב ושוב משמיעים מנהיגי המערב את אותו מלל צבוע המגדיר את ההתנחלויות בשטחים הכבושים כבלתי חוקיות וכמכשול לשלום. גילן של ההצהרות האלה הוא כגיל הכיבוש הישראלי — מאז יוני 67' ועד עצם היום הזה.

העולם לא למד שהצהרות חסרות שיניים לא יעצרו את שוד הנדל״ן המתקרא ״התיישבות יהודית בארץ־ישראל״. כל ההצהרות שהושמעו במרוצת השנים לא הורידו ולו קרוואן ציוני אחד מגבעה פלסטינית כלשהי. לאורך שנות הכיבוש שימשו ההצהרות משככי כאבים לגוף הנמצא במצב אנוש.

די, אם כן, להסתתר מאחורי מלל תפל. הגיע הזמן לקרוא לילד בשמו: הכיבוש בפלסטין איננו רק כיבוש ישראלי — זהו כיבוש מערבי; אירופי, אמריקאי, רוסי ועוד. לכן, התביעה הפלסטינית צריכה להיות מופנית אל העולם המערבי כולו: הפסיקו למכור לנו מתק שפתיים שאין מאחוריו דבר. הגיע הזמן לבקש מהעולם שינקוט צעדים אופרטיביים, שבכוחם לחבר את הפרק האחרון של הסימפוניה הבלתי גמורה של הכיבוש הישראלי הבלתי מוסרי.

אין צורך בחרם אקדמי על ישראל, ולא בחרם על מוצרים מההתנחלויות. צעדים כאלה לא יביאו לסיום הכיבוש. יש דרכים אפקטיביות יותר להשגת המטרה הנכספת. הן יביאו לפירוקו של מפעל ההתנחלויות בתוך זמן קצר.

באחרונה פורסם כי ספרד שוקלת להעניק אזרחות לצאצאיהם של היהודים שגורשו מספרד בתקופת האינקוויזיציה. הפרסום עורר התעניינות רבה בקרב צאצאים בפוטנציה מקרב ציבורים רחבים בישראל. אולם אליה ספרדית וקוץ בה. שכן, לפני זמן פורסמה עוד ידיעה חשובה, שחשפה את קיומה של הוראה פנימית באגף כוח אדם בצה״ל, המזהירה ישראלים שנושאים דרכון ספרדי.

בצה״ל מזהירים, לפי הידיעה שפורסמה באפריל בעיתון זה, כי "אדם בעל אזרחות כפולה, ישראלית־ספרדית, או אזרח ספרדי שהינו תושב קבוע בארץ המשרת בצבא זר ודבר שירותו הגיע לידיעת שלטונות ספרד, עלול לאבד את אזרחותו הספרדית ואף צפוי להיענש על פי החוק הספרדי". לכן, ומכיוון שהצבא דואג לאזרחיו, הוא מאפשר לצעירים "הספרדים־הישראלים" מבין חייבי הגיוס לבקש לדחות בשנתיים את השירות, תקופה שאחריה יוכלו להגיש בקשה חדשה, עד שבסופו של דבר יקבלו פטור משירות צבאי בכלל.

ישראלים רבים מחזיקים כיום באזרחות כפולה, וסביר להניח, כי רבים מאוד מה״פטריוטים״ ו״זקופי הקומה״ מבין יושבי ההתנחלויות שמעבר לקו הירוק מחזיקים בדרכון זר. זוהי עוד הוכחה לכך שהכיבוש בפלסטין איננו ישראלי נטו, כי אם כיבוש בינלאומי לכל דבר ועניין.

ובכן, הנה מזומנת לפנינו דרך מאוד אלגנטית לפירוק ההתנחלויות וסיום הכיבוש הישראלי בפלסטין. נחוצה לשם כך רק החלטה מינהלית פשוטה של מדינות המערב: לדרוש מכל מי שמחזיק בדרכון שלהן לפנות את אותם מקומות שהם ״מכשול לשלום״, כהגדרתן. אותן מדינות צריכות להוסיף אזהרה, כי מי שימשיך להתגורר ב״מכשולי השלום״ יאבד את אזרחותו. או אז נראה כיצד כל ה״פטריוטים״, חסידי ההתיישבות ו״זקופי הקומה הלאומית״ אורזים את מיטלטליהם וחוזרים אל גבולות ישראל המוכרים על ידי העולם. מכאן, הדרך לסיום הכיבוש תהיה קצרה מאוד.
*
פורסם: הארץ, 22 באוקטובר 2014

***
For English, press here
שיתופים



תגובות בפייסבוק:


תגובות באתר:

0 comments:

הוסף רשומת תגובה

בארץ
  • המין האנושי

    השיח האלים חשף לא רק את עומק ההתכחשות בחברה הערבית לעצם קיומה של קהילת להט"ב בתוכה, אלא גם את עומק הפער, שאינו אפשרי לגישור…
    כל הפרטים
  • אשכנזים-ספרדים

    במפגש בין ״המנטליות הספרדית המובהקת״, ובמלים אחרות: השייכות לתרבות אתנית אחרת, נקרא לה - ערבית, לבין ״המנטליות האשכנזית המובהקת״...
    כל הפרטים
  • מלאך המוות

    שנים רבות חלפו ומלאך המוות הגיע לבסוף ליטול את נשמתו של יעקב. פנה אליו יעקב בטרוניה: הלא ביקשתי ממך לשלוח לי שליח לפני המוות ואתה הבטחת לקיים... כל הפרטים
במרחב
  • חמאס בשירות ישראל

    לו ניחנו הפלסטינים בדמיון פוליטי ומדיני פורה, הם היו בוחרים במרוואן ברגותי כיורש לנשיאות פלסטין, ובסלאם פיאד לראשות הממשלה.
  • ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע.
    כל הפרטים
 
קוראים ותגובות