מפלגת ״אין עתיד״


חפשו אותנו -

מי שמבקש להחליף את השלטון תוך הסתמכות על הקולות שלנו, חייב לשלם טבין ותקילין במשרדים ממשלתיים.


סלמאן מצאלחה ||

מפלגת ״אין עתיד״


"לא נשב בממשלה עם הרשימה המשותפת״, הצהיר אבי גבאי בשבתרבות בבאר שבע והוסיף: ״לא רואה מה מחבר בינינו״. הוא לא הסתפק בכך. באותה הזדמנות הוא לא שלל ישיבה בממשלה עם מפלגת כולנו, המפלגות החרדיות ואף עם אביגדור ליברמן ומפלגת ישראל ביתנו. ״תפישת העולם שלי אומרת: אנחנו, מפלגת העבודה, נהיה הבית של כל הישראלים", אמר מי שמתיימר להיות אלטרנטיבה לשלטון נתניהו.

למשמע דבריו של יו״ר העבודה, בנימין נתניהו יכול לישון בשקט. סיסמת ״הערבים נעים בכמויות״ מבית היוצר שלו ממשיכה לעשות שמות במחנה ה״יריב״, הטוען לכתר. ההצהרות הללו של גבאי רק מחזקות את מחנה הימין, שאותו הוא רוצה לשלוח לאופוזיציה, כביכול.

״נהיה הבית של כל הישראלים״, אומר גבאי ובאותה נשימה מצהיר, שהוא מוכן לשבת עם מפלגתו של ליברמן ועם המפלגות החרדיות, אבל לא עם הערבים. כלומר, הוא מוציא את האוכלוסייה הערבית כולה, על נציגיה שבכנסת, מההגדרה "ישראלים". בכך הוא מציג את עצמו כעוד העתק חיוור של יאיר לפיד. הצהרותיו מעניקות למפלגת העבודה והמחנה הציוני את התואר ההולם והמתבקש: מפלגת ״אין עתיד״.

קודמו בתפקיד יו״ר העבודה, יצחק הרצוג, אמר בהזדמנויות שונות לפני הבחירות האחרונות, שכדי לסחוף מצביעים צריך להפסיק לתת את התחושה שחברי המפלגה הם "אוהבי ערבים". בכך הוא הפך את עצמו לתחליף דהוי של נתניהו, שבעצמו עשה שימוש ב״נשק יום הדין״ ביום הבחירות, עם הסיסמה שהיטתה את התוצאות.

צריך להיות ברור לכל בר דעת, שבמצב העניינים בארץ, ועל רקע הסכסוך הלאומי המתמשך שלא רואים את קצו באופק, הימין תמיד ישלוף את נשק השיסוי הלאומי, כדי לעורר את הפחדים הקמאיים ולצופף את שורות ״השבט היהודי״ מול יריביו. בעת הצורך הוא תמיד ידביק להם את ״אהבת הערבים״, כדי להפיל אותם בזירת האיגרוף ולקבל תשואות שבטיות יהודיות מקרב יושבי היציעים המצביעים.

יש לשוב ולהזכיר לכל אלה הרוצים להחליף את השלטון הרע הזה, שאין אלטרנטיבה לשלטון הימין, ששולט יותר מדי זמן בארץ, ללא הסתייעות בנציגי הציבור הערבי בכנסת ישראל. הדבר קרה בתקופת ממשלת יצחק רבין, שנשאר ראש הממשלה בזכות הגוש החוסם של המפלגות ה״ערביות״. צריך לשוב ולהזכיר לכל מי ששכח, שיצחק רבין, בין השאר, גם נרצח על הרקע הזה. במסע השיסוי הציבורי שניהל הימין נגד רבין נשמעה לא אחת הטענה, ש״אין רוב יהודי״ למדיניות שהוא נוקט.

מכיוון שברור כי לא יבוא קץ לשלטון הימין בארץ ללא שיתוף האזרחים הערבים, על כל אלה המבקשים להחליף את השלטון להתחיל לפעול כאופוזיציה לוחמת, להפסיק לשחק לידי הימין ולומר דברים חדים וברורים. בין השאר, הם חייבים לומר בקול ברור, שהאזרחים הערבים הם חלק מהמשחק הפוליטי הלגיטימי בישראל. משחק זה כולל גם שיתוף בקואליציה עתידית. ח״כ אחמד טיבי יכול לכהן כשר הבריאות, וח״כ איימן עודה יכול להחליף את השר ארדן במשרד לביטחון פנים. ובכן, שוו בנפשכם אם היה קורה כדבר הזה. ברור שכל האווירה האזרחית בארץ בין יהודים וערבים, היתה משתנה מקצה אל קצה.

אשר על כן, על נציגי האזרחים הערבים בכנסת להצהיר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: אין יותר ארוחות חינם. מי שמבקש להחליף את השלטון תוך הסתמכות על הקולות שלנו, חייב לשלם טבין ותקילין במשרדים ממשלתיים. שאם לא כן — לכו וחפשו אותנו.
*
הארץ, 17.10.2017

שיתופים:

תגובות בפייסבוק:



תגובות באתר:
ניתן להשאיר תגובה כאן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במרחב
  • בימים ההם בזמן הזה

    בטרם מעלים האיסלאמיסטים את תפארת העבר על ראש שמחתם, יש אם כן להזכיר להם שהשגשוג המדעי והתרבותי אז התרחש דווקא בזכות הקפיצה מעל משוכת האיסלאם האורתודוקסי השמרני…


    המאפיה השבטית

    כך היה עם הקצב מבגדד, שהתחבא במרחב השבטי שלו, וכך הדבר עם הקצב מדמשק. מאות אלפי הרוגים ופצועים סורים, מיליוני פליטים והרס טוטלי של ערים לא מזיז לו כהוא זה…

    כל הפרטים

  • האור מגיע ממערב

    ”אינטלקטואלים” מוסלמים משננים במשך דורות שכל האמת והידע מצויים בקוראן. מי שמחזיק בתפישה כזאת, כמו חמור, מובטח לו שיישאר לעד מאחור…


    על האורה בקצה הג׳ורה

    אפשר להירגע. מה שאירע בתוניסיה לא עתיד לחזור על עצמו במדינות ערב האחרות. אמנם, הפלת דיקטטור על ידי התקוממות עממית מפיחה רוח חדשה, ואולי אף שביב של תקווה, בקרב רבים באזור, אבל מכאן ועד לחגיגות...

    כל הפרטים

בארץ
  • ערבי בכל ניידת

    היחסים בין הציבור הערבי לשלטון המרכזי לא יכולים להמשיך להתנהל במתכונתם הנוכחית, המעוותת. השלטונות חייבים להפנים את העיקרון של אזרחות שווה לכלל האזרחים, על כל המשתמע מהדבר...

    ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע. שכן, שנים הלעיטו אותנו בבית הספר בשירי עצמאות ישראל.

    כל הפרטים
  • נחשפה ערוות השמאל

    השיח הפוליטי בקרב מה שמכונה בטעות "שמאל" בישראל הוא שיח עקר, שלא ישנה את המצב הקיים. מדברים שפורסמו לאחרונה ב"הארץ" על ידי כותבים הנמנים עם מחנה השמאל כביכול, מצטיירת תמונה עגומה. השיח תחום בגבולות אתניים יהודיים.

    ספסרי הדת

    הנה נודע לנו באחרונה, כי בספרי הלימוד שבהם משתמשים בזרם הממלכתי־הדתי מצנזר משרד החינוך פרקים העוסקים ברביית האדם. זאת, מתוך היענות לבקשות מצד מערכת החינוך הממלכתית־הדתית.
  • ערבי, דבר ערבית

    גם הערבים מזלזלים בשפת אמם ונותנים יד לדחיקתה מהמרחב הציבורי. עדות לכך ניבטת מכל פינה ביישובים הערביים. השלטים והמודעות המתנוססים על בתי עסק ומשתלטים על הנוף העירוני הם כמעט על טהרת השפה העברית.

    יהודית ודגנרטית

    אפשר להירגע. לא תקום כאן מדינה דו־לאומית. הטעם לכך פשוט: בשטח שמשתרע בין הים לירדן אין שני לאומים מגובשים לצורך ריקוד הטנגו הזה.
ישראל-פלסטין
  • תש״ח בערבית

    הרטוריקה היא סם ההזיות שהערבים הורגלו ליטול מימים ימימה. את הרטוריקה הזאת הם חובשים כמגבעות מליציות ושוכחים שהיא משמשת משתיק־שכל על ראשיהם.

    כל הפרטים

  • בעקבות המופתי

    מכיוון ששמו של המופתי, חאג׳ אמין אל־חוסייני, התגלגל באחרונה על לשונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החלטתי לנצל את השהות בברלין כדי להתחקות אחר עקבותיו של ״הצורר״ הפלסטיני...

    כל הפרטים

מגרות
  • על קופים וחזירים

    ויהי כאשר ישבו בני ישראל במדין ויאסור עליהם אללה ביום השבת את הדגים: הן דיג והן אכילה. ויהי כאשר באה השבת ויבואו הדגים על כל סוגיהם, ובא מקרל, ובאה דניס, ובא לברק, ובאו אלתית ואספמיא אל חוף ימם. ויהי בצאת השבת וישובו כל הדגים כולם אל לב ים, ולא שזפו עיני בני ישראל עוד דג, קטן כגדול, עד לבוא השבת הבאה. והיה כדבר הזה ימים רבים.
  • רצח לשם כבוד

    אין ישוב ערבי, בארץ או בחוץ לארץ, שלא ידע רציחות על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה". אינטלקטואלים ערבים רפי שכל מנסים להמעיט מחומרת המעשים האלה בטיעונים שונים, לרבות השוואת רצח על "כבוד המשפחה" ל"רצח על רקע רומנטי"...

ארכיון

 
תרגומים
  • מרטין נימלר

    בַּהַתְחָלָה בָּאוּ אֶל הַקּוֹמוּנִיסְטִים
    וְלֹא הֵרַמְתִּי אֶת קוֹלִי,
    כִּי לֹא הָיִּיתִי קוֹמוּנִיסְט;

    כל הפרטים

  • בלקרישנא סאמא

    מִי שֶׁאוֹהֵב פְּרָחִים, יֵשׁ לוֹ לֵב כֹּה רָגִישׁ.
    מִי שֶׁלֹּא יָכֹל לִתְלֹשׁ אֶת כּוֹתַרְתָּם,
    לוֹ וַדַּאי לֵב אָצִיל.

  • שרון אולדס

    אֵיךְ הֵם עוֹשִֹים אֶת זֶה, אֵלֶּה הָעוֹשִֹים אַהֲבָה
    לְלֹא אַהֲבָה? יָפִים כְּמוֹ רַקְדָּנִים
    מַחֲלִיקִים אֶחָד עַל גַּבֵּי הַשֵּׁנִי כְּגוֹלְשִׁים
    עַל קֶרַח, אֶצְבְּעוֹתֵיהֶם נְעוּצוֹת זֶה
    בְּגוּפוֹ שֶׁל זֶה, פְּנֵיהֶם
קולות באפלה
  • תגובות אחרונות

  • קרא מבחר נושאים בערבית