יום ראשון, 22 במאי 2011

הנאום ושברו

חשיפה:

הנאום של נתניהו
בפני הקונגרס האמריקאי
---
סלמאן מצאלחה | הנאום ושברו

רוצים לדעת את תמצית הדברים שבנימין נתניהו הולך לשאת בפני הקנגרס האמריקאי? אין בעיה.
הרי לא קשה לנחש דברי פוליטקאים שמשולים לכושי ולנמר מדברי הנביא ירמיהו. קל וחומר, כאשר מדובר בפוליטיקאים הנמנים על הזן הדוגר בישראל.

האורח הרם שמגיע לושינגטון ושנוטה להלין על כל העולם עתיד לספר בודאי לכולם על ”עמישראל“ ועל ”ארצישראל“: ”אדוני היושב-ראש, נבחרים נכבדים“, יפתח מר נתניהו את הנאום ויוסיף: ”זה עתה חגגנו את חג העצמאות ה-63 למדינת ישראל. עם ישראל אשר גלה מארצו, ארץ ישראל, לא חדל לשאת אליה את תפילותיו, לערוג אל ציון, ארץ אבותיו. אחרי אלפיים שנות גלות, בהן סבל עמנו מאנטישמיות, פוגרומים וכלה בנסיון להכחיד את העם היהודי בשואה, קם העם היהודי ושב אל ארצו, ארץ ישראל והקים בה את ביתו הלאומי."

”אדוני היושב-ראש”, יפנה נתניהו את מבטו וידבר על מכחישי השואה מאיראן: ”כבן לעם היהודי אני מבקש להדגיש, כי הלקח החשוב ביותר שלמדנו מן השואה הוא שאם מישהו מאיים עלינו להשמידנו, אל לנו להתעלם ממנו. בימים אלה קמים עלינו צוררים חדשים שמכחישים את השואה וקוראים להשמיד את מדינת ישראל. האיום על קיומנו איננו תיאורטי. איראן מתחמשת בנשק גרעיני וחובה על האנושות כולה לעצור את איראן.“

בנימין נתניהו לא ישכח להתייחס גם להתרחשויות בעולם הערבי. הוא בודאי יאמר: ”העולם כולו צופה מזה חודשים בהתרחשויות השוטפות את העולם הערבי. מול כל זה בולטת ישראל כאי של יציבות, מדינה דימוקרטית ששומרת על זכויות האדם. ישראל בולטת כאי של קידמה באוקיינוס שאין בו קידמה“. הוא יחזור שוב ושוב ויזכיר את הנושא החביב עליו. הוא ידבר בודאי על הטירור העולמי, ולא ישכח להרעיף שבחים על נחישותה של אמריקה ושל הנשיא אובאמה במלחמה זו ויעלה על נס את חיסול בן לאדן.

הוא גם יתייחס לסיכסוך וידבר על הפלסטינים: ”יחד עם זאת“, יאמר נתניהו ויוסיף: ”אין אנו מתעלמים משכנינו הפלסטינים. ישראל הלכה כברת דרך ארוכה למען מימוש חזון השלום“. כראש ממשלה יהודי במדינת ישראל היהודית דמוקרטית הוא בודאי יזכיר, כי השלום הוא ”חזון נביאי ישראל החקוק בספר הספרים“. הוא יוסיף לדבר על שלום ולשטות במאזינים: ”ישראל היא מדינה שוחרת שלום. ידינו תמיד היתה מושטת לשלום עם כל שכנינו שרוצים לחיות בשלום עימנו“, יתפייט בודאי מר נתניהו בדבריו בפני הקונגרס.

לבטח גם יאמר: ”אין אנו רוצים לשלוט על עם אחר. אנו מוכנים לנהל משא ומתן להקמת מדינה פלסטינית שבה יממש העם הפלסטיני את קיומו הלאומי. אך, משא ומתן זה חייב להתנהל עם הנהגה פלסטינית הזונחת את דרך הטרור והמכירה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הכרה כזו היא אבן יסוד לפתרון הסיכסוך בינינו לבין שכנינו“, יאמר נתניהו ויספר על החמאס שרוצה להשמיד את ישראל.

”העם היהודי למד עוד לקח משואת עמנו“, יפנה נתניהו אל חברי הקונגרס ויוסיף: ”אי אפשר להפקיד את גורלנו בידי אחרים. לכן, המדינה הפלסטינית חייבת להיות מפורזת, בקעת הירדן חייבת להיות גבול הבטחון של ישראל, גושי ההתנחלויות יהיו חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל וירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי. ישראל, כאמור, היא מדינה שוחרת שלום ומוכנה להיכנס למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים“, יסכם נתניהו את תנאי ישראל.

אלה הם, פחות או יותר, הדברים שישא נתניהו. המשמעות שלהם ברורה. אין בהם כל חדש תחת שמי המזרח התיכון. לכן, אם הנשיא האמריקאי הזה רוצה להירשם בדפי ההיסטוריה כמקדם ועושה שלום בפועל, ולא רק כחתן פרס נובל לשלום, הוא חייב להתייצב מול העולם כולו ולשפוך את חזון השלום שלו על ה“גויים“, יהודים וערבים כאחד, אשר לא ידעוהו. לא זו בלבד, אלא גם חייב להציב מול ישראל והעולם הערבי דרישות קונקרטיות ומתווה מעשי לסיום הכיבוש הישראלי וכינון שלום ישראלי פלסטיני. הברירה באיזה דרך יבחור אובאמה נתונה בידיו. בהתחשב ברקע ממנו הוא בא, הרי שאם לא יידע לבחור הוא עתיד להיזכר כאכזבה הגדולה ביותר בתולדות הנשיאים האמרקאים.
*

22 במאי 2011
***
קרא עוד: "על עורו וחברבורותיו של נתניהו"
______________________

שיתופים:



תגובות בפייסבוק:

תגובה 1:

  1. למה הוא צריך לומר דברים חדשים?

    השבמחק

  • מזרח-תיכון

    המאפיה השבטית

    כך היה עם הקצב מבגדד, שהתחבא במרחב השבטי שלו, וכך הדבר עם הקצב מדמשק. מאות אלפי הרוגים ופצועים סורים, מיליוני פליטים והרס טוטלי של ערים לא מזיז לו כהוא זה…

    כל הפרטים

    למה אמריקה אוהבת מלחמות

    התנהלות המעצמות, ובראשן ארה״ב, מול איראן איננה מפתיעה; השלום במזרח התיכון הוא האויב מספר אחת של יצרניות הנשק הגדולות...

    כל הפרטים

  • ישראל-פלסטין

    תש״ח בעיניים ערביות

    הרטוריקה היא סם ההזיות שהערבים הורגלו ליטול מימים ימימה. את הרטוריקה הזאת הם חובשים כמגבעות מליציות ושוכחים שהיא משמשת משתיק־שכל על ראשיהם.

    כל הפרטים

    ישראל כמדינה ערבית

    "ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע. שכן, שנים הלעיטו אותנו בבית הספר בשירי עצמאות ישראל.

    כל הפרטים
  • another title

    المتابع من أبناء جلدتنا لما يجري في هذا العالم الواسع يجد نفسه أمام ظاهرة فريدة. فلو نظرنا إلى ما يحصل من أحداث نرى أنّ القاسم المشترك بينها هو أنّ غالبيّتها هو مواقع وقوعها الجغرافية. إذ نرى أنّها تحدث في الأصقاع التي توصف بانتمائها إلى العالمين العربي والإسلامي.

קלאסי

***
ג׳אז


ארכיון הצד הזה

מבחר נושאים

 
  • מסות

    עיר הפרח המהלך

    רק העיר ירושלים מסוגלת להלֵּך על החבל הנמתח בין שדים רדומים לבין פּרח שנשכח...

    כל הפרטים

    כל הצפורים מוליכות לרומא

    כשחלפה באופק עננה שחורה של צפורים ונחתה במטעים בשלהי הסתיו‮, ‬יצאו אנשי הכפר ובידיהם כל מיני רעשנים ואצו לגרש את הצפורים הפולשניות כדי להציל את יבולי הזיתים‮, ‬מקור מחייתם העיקרי בימים ההם‮.

    כל הפרטים



  • סיפור

    צפירת הרגעה

    כשנורית צור התקשרה לאמיר לשאול לשלומו "בימים טרופים אלה" כלשונה, נשמעה בקולה נימה קצת מבודחת, אם כי לא הצליחה להסתיר בה את החרדה הגדולה שלה...

    כל הפרטים


    מדרש

    על קופים וחזירים

    מדי פעם בפעם מובאים בתקשורת העברית דברי שטנה הנאמרים על-ידי מטיפים אסלאמיים או מובאים ציטוטים, מן העתונות או מכתובים ערביים אחרים, המדמים את היהודים לקופים וחזירים. בהתייחסות למובאות האלה תמיד נעלם מעיני הקורא העברי מקור הדימוי הזה והרקע עליו צמח.

    כל הפרטים
  • another title

    المتابع من أبناء جلدتنا لما يجري في هذا العالم الواسع يجد نفسه أمام ظاهرة فريدة. فلو نظرنا إلى ما يحصل من أحداث نرى أنّ القاسم المشترك بينها هو أنّ غالبيّتها هو مواقع وقوعها الجغرافية. إذ نرى أنّها تحدث في الأصقاع التي توصف بانتمائها إلى العالمين العربي والإسلامي.
  • שיר

    מאותו עפר

    וְשׁוּב דִּמְדּוּמִים וְשׁוּב רוּחַ יָם רְעוּדָה.
    וְלֹא הִבְהֵב בָּאֹפֶק סִימָן כָּלְשֶׁהוּ לְהֲקָלָה.
    וּכְבָר הָיָה יָדוּעַ שֶׁהָעִנְיָנִים יֵלְכוּ וְיִסְתַּבְּכוּ.
    וְהֵם אָכֵן הָלְכוּ וְהסְתַּבְּכוּ.

    כל הפרטים

  • שיר

    בחיפה, מול הים

    בְּחַיְפָה, מוּל הַיָּם, רֵיחוֹת הַמֶּלַח
    עוֹלִים מִתּוֹךְ הָאֲדָמָה. וְשֶׁמֶשׁ
    הַתּוֹלָה עַל עֵץ פּוֹרֶמֶת רוּחַ.
    בְּתוֹךְ שְׁוּרַת עֵצִים טוֹבֶלֶת אֶבֶן,
    נִטְּעוּ גְבָרִים, נָשִׁים וְאֵלֶם. דַּיָּרִים
    בְּבֵית דִּירוֹת וּשְׁמוֹ מוֹלֶדֶת.

    כל הפרטים

  • שיר

    על חופש היצירה בעידן הלאומי


    מִכֵּיוָן שֶׁאֵינֶנִּי מְדִינָה, לֹא גְבוּלוֹת
    בְּטוּחִים לִי, אוֹ צָבָא שֶׁשּׁוֹמֵר יוֹם
    וָלַיְלָה עַל חַיֵּי חַיָּלָיו. וְאֵין קַו
    צִבְעוֹנִי שֶׁמָּתַח גֶנֶרָל מְאֻבָּק בְּשׁוּלֵי
    נִצְחוֹנוֹתָיו.

    כל הפרטים