האנטישמיות היא נגד ערבים


סלמאן מצאלחה || 

האנטישמיות היא נגד ערבים



בעיני הימין הישראלי, כל העולם הוא אנטישמי. בכך אין כל חדש. רק שבפועל "האנטישמיות״ של העולם לא מופנית כלל כלפי ישראל והיהודים, אלא דווקא כלפי הערבים. העולם אנטישמי עד כדי כך, שאינו מתייחס לעולם הערבי כפי שהוא מתייחס למדינת ישראל וליהודים. שכן בעיני העולם ה״אנטישמי״ הזה, הן ישראל והן היהודים נתפשים כחלק מהמשפחה, כחלק מהתרבות ״שלו״. לעומת זאת, העולם הערבי והאיסלאמי הוא ה"אחר". וזה כבר סיפור אחר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יצא בשצף קצף נגד הצביעות של העולם, שמבקר את ישראל ומדיניותה. הוא התרעם על כך שהעולם ה"אנטישמי״ לא קורא להחרים את ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש), אלא מתמקד, לדבריו, בהחרמת ישראל. הנה אם כן, ראש הממשלה במדינת היהודים בכבודו ובעצמו שם את מדינת ישראל ואת דאעש בסל אחד. לו הייתי במקומו של ראש הממשלה, לא הייתי מעלה על דל שפתי השוואה כזו. שכן, יש בהשוואה הודאה במשהו רע מאוד שקורה במדינה שהוא מנהיג.

השאלה הנשאלת היא, אם כן, מדוע הוא יוצא בהצהרות כאלה? התשובה לכך פשוטה בתכלית. פיו ולבו של האיש אינם שווים. הוא שומר את צפונות ״הלב הציוני״ עמוק בחזהו, אך מה לעשות, המחשבות האמיתיות עולות לפעמים לפני השטח וחושפות את זרמי המעמקים שהוא מנסה להסתיר. כך, למשל, נהרו הערבים על שפתיו באוטובוסים לקלפי בבחירות האחרונות. וכך גם, כפי שדווח מפיו, לא תקום מדינה פלסטינית כל עוד הוא ראש הממשלה. נתניהו יכול לטעון שדבריו הוצאו מהקשרם, אבל האמת היא שדבריו יצאו מהקרביים שלו דווקא.

כאמור, העולם הוא אנטישמי נגד הערבים דווקא. שהרי הערבים לא ראויים לביקורת בתוך המשפחה, משום שלא גדלו על ברכי התרבות היהודית־נוצרית. לעומתם, ישראל משתייכת לעולם ה"נאור״ הזה. לכן, זה עשרות שנים מטפל בה העולם ה"אנטישמי״ בכפפות של משי. אמנם הקהילה הבינלאומית לא הכירה מעולם בכיבוש הישראלי, אך עם זאת היא לא נקפה אצבע כדי להביא לסיומו. כל ההחלטות של העצרת הכללית של האו״ם ושל מועצת הביטחון הלכו והצטברו, והן מעלות אבק על המדפים. מדי פעם הן נשלפות על ידי בעלי האינטרס ומוטחות בפני דעת הקהל הבינלאומית כתזכורת, ותו לא.

עכשיו כולם בארץ, מימין ומשמאל, מתרעמים על המסע המתוקשר של תנועת BDS, הקוראת להחרים מוצרים שמקורם בהתנחלוית. אבל יש לומר בפה מלא, שנחוץ דווקא להרחיב את החרם. ערך השוויון בין בני האדם אמור להיות אוניברסלי. לכן, תנועת BDS, הפועלת למען הטלת חרם על מוסדות ישראליים בהתנחלויות, חייבת לפעול להרחבת החרם ולכלול בו מוסדות, חברות ואנשי עסקים פלסטינים, המקיימים קשרים עם ההתנחלויות.

זאת ועוד: לא רק את המוצרים שמקורם בהתנחלויות צריך לסמן, אלא גם את אלה המייצרים אותם, וגם את אלה הגרים שם, וגם את כל אלה ששלחו אותם לשם. על מדינות אירופה להפסיק לשתף פעולה עם שלטון האפרטהייד שישראל מנהיגה בשטחים הכבושים זה קרוב לחמישה עשורים. שכן, כיום מדינות אירופה נוהגות איפה ואיפה בתושבי השטחים על רקע אתני ודתי.

מדינות אירופה צריכות לנקוט יחס שווה כלפי כל תושבי השטחים הפלסטינים הכבושים, ללא הבדל דת, גזע ומין. הן צריכות להפסיק את האפליה בין דם לדם. ואם הן דורשות מהאזרחים הפלסטינים לעמוד בתור לוויזה, הן חייבות להחיל את הדרישה הזאת גם על האזרחים היהודים החיים בשטחים הכבושים. כלומר, על אירופה להפסיק את האפרטהייד שהיא בעצמה מנהיגה. ואפשר ללכת עוד צעד, ולהחיל את הדרישה הזו על כלל תושבי ישראל.
במלים אחרות, על אירופה להפסיק להיות אנטישמית באמת.
*
הארץ, 25.06.2015

שיתופים:

תגובות בפייסבוק:



תגובות באתר:
ניתן להשאיר תגובה כאן.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

במרחב
  • בימים ההם בזמן הזה

    בטרם מעלים האיסלאמיסטים את תפארת העבר על ראש שמחתם, יש אם כן להזכיר להם שהשגשוג המדעי והתרבותי אז התרחש דווקא בזכות הקפיצה מעל משוכת האיסלאם האורתודוקסי השמרני…


    המאפיה השבטית

    כך היה עם הקצב מבגדד, שהתחבא במרחב השבטי שלו, וכך הדבר עם הקצב מדמשק. מאות אלפי הרוגים ופצועים סורים, מיליוני פליטים והרס טוטלי של ערים לא מזיז לו כהוא זה…

    כל הפרטים

  • האור מגיע ממערב

    ”אינטלקטואלים” מוסלמים משננים במשך דורות שכל האמת והידע מצויים בקוראן. מי שמחזיק בתפישה כזאת, כמו חמור, מובטח לו שיישאר לעד מאחור…


    על האורה בקצה הג׳ורה

    אפשר להירגע. מה שאירע בתוניסיה לא עתיד לחזור על עצמו במדינות ערב האחרות. אמנם, הפלת דיקטטור על ידי התקוממות עממית מפיחה רוח חדשה, ואולי אף שביב של תקווה, בקרב רבים באזור, אבל מכאן ועד לחגיגות...

    כל הפרטים

בארץ
  • ערבי בכל ניידת

    היחסים בין הציבור הערבי לשלטון המרכזי לא יכולים להמשיך להתנהל במתכונתם הנוכחית, המעוותת. השלטונות חייבים להפנים את העיקרון של אזרחות שווה לכלל האזרחים, על כל המשתמע מהדבר...

    ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע. שכן, שנים הלעיטו אותנו בבית הספר בשירי עצמאות ישראל.

    כל הפרטים
  • נחשפה ערוות השמאל

    השיח הפוליטי בקרב מה שמכונה בטעות "שמאל" בישראל הוא שיח עקר, שלא ישנה את המצב הקיים. מדברים שפורסמו לאחרונה ב"הארץ" על ידי כותבים הנמנים עם מחנה השמאל כביכול, מצטיירת תמונה עגומה. השיח תחום בגבולות אתניים יהודיים.

    ספסרי הדת

    הנה נודע לנו באחרונה, כי בספרי הלימוד שבהם משתמשים בזרם הממלכתי־הדתי מצנזר משרד החינוך פרקים העוסקים ברביית האדם. זאת, מתוך היענות לבקשות מצד מערכת החינוך הממלכתית־הדתית.
  • ערבי, דבר ערבית

    גם הערבים מזלזלים בשפת אמם ונותנים יד לדחיקתה מהמרחב הציבורי. עדות לכך ניבטת מכל פינה ביישובים הערביים. השלטים והמודעות המתנוססים על בתי עסק ומשתלטים על הנוף העירוני הם כמעט על טהרת השפה העברית.

    יהודית ודגנרטית

    אפשר להירגע. לא תקום כאן מדינה דו־לאומית. הטעם לכך פשוט: בשטח שמשתרע בין הים לירדן אין שני לאומים מגובשים לצורך ריקוד הטנגו הזה.
ישראל-פלסטין
  • תש״ח בערבית

    הרטוריקה היא סם ההזיות שהערבים הורגלו ליטול מימים ימימה. את הרטוריקה הזאת הם חובשים כמגבעות מליציות ושוכחים שהיא משמשת משתיק־שכל על ראשיהם.

    כל הפרטים

  • בעקבות המופתי

    מכיוון ששמו של המופתי, חאג׳ אמין אל־חוסייני, התגלגל באחרונה על לשונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, החלטתי לנצל את השהות בברלין כדי להתחקות אחר עקבותיו של ״הצורר״ הפלסטיני...

    כל הפרטים

מגרות
  • על קופים וחזירים

    ויהי כאשר ישבו בני ישראל במדין ויאסור עליהם אללה ביום השבת את הדגים: הן דיג והן אכילה. ויהי כאשר באה השבת ויבואו הדגים על כל סוגיהם, ובא מקרל, ובאה דניס, ובא לברק, ובאו אלתית ואספמיא אל חוף ימם. ויהי בצאת השבת וישובו כל הדגים כולם אל לב ים, ולא שזפו עיני בני ישראל עוד דג, קטן כגדול, עד לבוא השבת הבאה. והיה כדבר הזה ימים רבים.
  • רצח לשם כבוד

    אין ישוב ערבי, בארץ או בחוץ לארץ, שלא ידע רציחות על רקע מה שמכונה "כבוד המשפחה". אינטלקטואלים ערבים רפי שכל מנסים להמעיט מחומרת המעשים האלה בטיעונים שונים, לרבות השוואת רצח על "כבוד המשפחה" ל"רצח על רקע רומנטי"...

ארכיון

 
תרגומים
  • מרטין נימלר

    בַּהַתְחָלָה בָּאוּ אֶל הַקּוֹמוּנִיסְטִים
    וְלֹא הֵרַמְתִּי אֶת קוֹלִי,
    כִּי לֹא הָיִּיתִי קוֹמוּנִיסְט;

    כל הפרטים

  • בלקרישנא סאמא

    מִי שֶׁאוֹהֵב פְּרָחִים, יֵשׁ לוֹ לֵב כֹּה רָגִישׁ.
    מִי שֶׁלֹּא יָכֹל לִתְלֹשׁ אֶת כּוֹתַרְתָּם,
    לוֹ וַדַּאי לֵב אָצִיל.

  • שרון אולדס

    אֵיךְ הֵם עוֹשִֹים אֶת זֶה, אֵלֶּה הָעוֹשִֹים אַהֲבָה
    לְלֹא אַהֲבָה? יָפִים כְּמוֹ רַקְדָּנִים
    מַחֲלִיקִים אֶחָד עַל גַּבֵּי הַשֵּׁנִי כְּגוֹלְשִׁים
    עַל קֶרַח, אֶצְבְּעוֹתֵיהֶם נְעוּצוֹת זֶה
    בְּגוּפוֹ שֶׁל זֶה, פְּנֵיהֶם
קולות באפלה
  • תגובות אחרונות

  • קרא מבחר נושאים בערבית