שוחד שוחד תרדוף


 חברים רבים יש לנתניהו. לא סתם חברים מדלת העם ומן ההמון, אלה הם חברים גבירים רבי ממון, שמהם נהג לדרוש מתת רבה והרבה דורון

סלמאן מצאלחה ||

שוחד שוחד תרדוף


לא אחת נשמעה דרישה מקרב אנשי הימין על הכללת המשפט העברי בחוקי היסוד, ובעיקר מצד המפלגות הדתיות והחרדיות, החוסות כעת תחת כנפי החשוד בנימין נתניהו. סביר להניח, שמפלגות אלו זוכרות לו חסד נעורים של ליבוי יצרים שבטיים אפלים והסתה נגד השמאל, ש"שכחו מה זה להיות יהודים", כפי שלחש באוזנו של הרב כדורי.

דומה, כי החשוד נתניהו הוא ששכח "מה זה להיות יהודים", שכן לו היה משמש כדיין בבית דין, הוא היה נקרא רשע. ראוי להזכיר לנתניהו מה נאמר במדרש תנחומא: "כל הנוטל שוחד שווה פרוטה מחברו נקרא רשע".

חברים רבים יש לנתניהו. לא סתם חברים מדלת העם ומן ההמון, אלה הם חברים גבירים רבי ממון, שמהם נהג לדרוש מתת רבה והרבה דורון. הואיל ואין הוא דיין בבית דין, אלא ראש ממשלה במלכות ישראל החדשה, על רקע הגשת כתב האישום נגדו אפשר לומר עליו שהוא רשע בריבוע. לא "שווה פרוטה" נטל, על פי כתב האישום, הוא ובני ביתו, מהגבירים, אלא שווה הרבה פרוטות. הכל מובא בפרוטרוט, והוא שווה הון רב ב"ירוקים" ו"ורודים".

זאת ועוד, במשך שנות מלכותו על הארץ הוא לא רק עיוור את עיניו, אלא גם נהג להסית ולהדיח ולעוור את עיני חסידיו, חבר מרעיו ומחרחרי מדניו. הוא כבר גרם במעשיו, וקרוב לוודאי עוד עתיד לגרום, "שיגלו ישראל מארצם".

האם על סיקור אוהד דנים ראש ממשלה? הזהו שוחד? זעקו מלחכי הפנכה מדף המסרים שהכתיבו להם הבוס ויועצי התקשורת שלו. לו היו שבים למקורות, שלאורם הם רוצים להנחיל הלכות משפטיות בישראל, הם היו בוודאי מוצאים, שהשוחד אינו מצטמצם אך ורק לממון: "ולא שוחד ממון בלבד אלא אפילו שוחד דברים", קבע הרמב"ם בספרו "משנה תורה" (הלכות סנהדרין).

"שוחד דברים", לידיעת כלבי השמירה השומרים על החשוד נתניהו, יכול להיות גם דמעות של אלמנה בבית דין, כפי שמסופר על רבי אברהם בורנשטיין, שפסל את עצמו מלדון בעניינה באומרו, שגם דמעות הן בגדר שוחד, שיכול להטות את לב הדיין לטובת המסכנה המתקרבנת. האם סיקור אוהד של החשוד, מחד גיסא, והשמצה של יריביו הפוליטיים, מאידך גיסא, תמורות טובות הנאה, השוות ממון רב, אינן בגדר שוחד דברים מובהק?

אכן, השוחד לא רק מעוור את עיני החשוד, אלא מעוור גם את עיני חסידיו השוטים, ומעבר לכך הוא גם "מקלקל את הדין". אמנם היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, שעה לאזהרה ונהג בחשוד נתניהו על פי דין תורה — "אזהרה לדיינין הדנין דיני נפשות, שלא יהיו חותכין את הדין ביומו, אלא יהו מלינין את הדין", והלין את החלטתו להגיש כתב אישום זמן רב. אולם לו היה דבק באמת במסורת ישראל, הוא היה פוסל את עצמו מראש מלדון בעניין מי שמינה אותו למזכיר הממשלה ולאחר מכן ליועץ המשפטי לממשלה. גם המינויים לתפקידים אלו, שנעשו מטעם החשוד נתניהו, הם בגדר "שוחד דברים" למי שאמור לדון בענייניו.

גם אם מנדלבליט צלח את מבחן "שוחד הדברים" ובסופו של דבר הגיש את כתב האישום, הרי הוא נהג לקולא לנוכח חומרת המעשים של החשוד, העומד בראש הפירמידה השלטונית.

הנה כי כן מתברר, שכל המצטופפים בבלוק של נתניהו שותפים גם הם לדבר עבירה בחיפוי על הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. אז מי הם אלו ששכחו מה זה להיות יהודי?
*
הארץ, 9.12.2019

שיתופים



תגובות בפייסבוק:


תגובות באתר:

תגובה 1:

בארץ
  • המין האנושי

    השיח האלים חשף לא רק את עומק ההתכחשות בחברה הערבית לעצם קיומה של קהילת להט"ב בתוכה, אלא גם את עומק הפער, שאינו אפשרי לגישור…
    כל הפרטים
  • אשכנזים-ספרדים

    במפגש בין ״המנטליות הספרדית המובהקת״, ובמלים אחרות: השייכות לתרבות אתנית אחרת, נקרא לה - ערבית, לבין ״המנטליות האשכנזית המובהקת״...
    כל הפרטים
  • מלאך המוות

    שנים רבות חלפו ומלאך המוות הגיע לבסוף ליטול את נשמתו של יעקב. פנה אליו יעקב בטרוניה: הלא ביקשתי ממך לשלוח לי שליח לפני המוות ואתה הבטחת לקיים... כל הפרטים
במרחב
  • חמאס בשירות ישראל

    לו ניחנו הפלסטינים בדמיון פוליטי ומדיני פורה, הם היו בוחרים במרוואן ברגותי כיורש לנשיאות פלסטין, ובסלאם פיאד לראשות הממשלה.
  • ישראל כמדינה ערבית

    ישראל הערבית", זו שגיליתי בימי התיכון, אינה שונה בהרבה מישראל היום, תרתי משמע.
    כל הפרטים
 
קוראים ותגובות